۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۵۶۷۹

رییس  مجلس شورای اسلامی با امام جمعه تبریز دیدار کرد

رییس  مجلس شورای اسلامی با امام جمعه تبریز دیدار کرد
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی لاریجانی، رییس  مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: شیوه برخورد امام جمعه تبریز با اقشار مختلف مردم؛ آرامش ایجاد کرده و نگاه طبیبانه ایشان در حل مشکلات دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که آذربایجان از دیرباز در رقم خوردن صحنه‌های تاریخی ایران جلو دار بود، خاطرنشان کرد: آذربایجان در دوران صفویه منجر به قوام بخشی ایران شد و در انقلاب مشروطیت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کرد. همواره از مردم آذربایجان انتظار می‌رود در مقابل دشمنان آگاه باشند.

رییس مجلس با اشاره به این‌که ظرفیت بالای فرهنگی آذربایجان ضرورت دارد که مسؤولان نگاه ویژه به مشکلات منطقه داشته باشند، تصریح کرد: استاندار آذربایجان شرقی فرد سخت‌کوشی است، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز فعال، تلاشگر و متین هستند و این موضوع برای رفع مشکلات امیدواری ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی با توجه به شرایط اقلیمی، برای اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی مستعد است، افزود: همجواری آذربایجان شرقی با کشورهای دیگر پتانسیلی برای صادرات است، تلاشمان برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گسترده فعالیت دولت وسیع شده است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از منابع کشور صرف هزینه‌‌های جاری می‌شود و بودجه کمی معادل ۶۵ هزار میلیارد تومان به بخش عمرانی باقی می‌ماند. البته حل این مشکل کار یکی دو روز نبوده و زمان‌بر است و در این راستا سخت‌گیری‌هایی برای جذب نفرات در دستگاه‌های دولتی انجام شده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این دیدار با اشاره به برخی واگذاری‌های صورت گرفته و مسأله‌دار به بخش خصوصی اظهار داشت: باید خیلی دقت شود تا واحدهای تولیدی و صنعتی به افراد دارای اهلیت واگذار شوند؛ وضعیت کارخانه‌ ماشین سازی نگران کننده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: خریدار کارخانه در زندان به سر می‌برد و برای پرداخت حقوق کارگران این مجموعه بخشی از اموال فروخته شده و ضرورت دارد برای رفع مشکلات این واحد اقدام شود؛ ضمن این‌که تعدادی از کارخانجات در آذربایجان شرقی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، آذربایجان شرقی در آشوب‌های سال گذشته و جریانات امسال، دشمن را همراهی نکرد، ولی مردم استان، گلایه‌هایی از برخی ادارات و نهادها دارند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات